No hi ha res més inanimat que una màscara mortuòria, malgrat ser un motlle perfecte del model, manca de tota vida i expressió, les quals només aconseguiríem d'alguna manera amb motlles del natural creats en vida, en el cas que el model pogués aguantar durant una bona estona l'expressió desitjada fins que els materials amb els quals es realitzés el motlle s'assequessin, o bé utilitzant la tècnica de l'escanejat 3D. El que vol dir, en qualsevol dels casos esmentats, mecanitzar una obra d'art, privant-la de qualsevol esperit o representació artística que pogués deixar en l'obra la mà i el traç de l'escultor.

És per aquest motiu que l'artista quan esculpeix un bust, en un acte de personalització de l'obra, tendeix a modificar formes i volums amb un intent de plasmar el caràcter desitjat del model i donar-li un estil artístic únic. Qualsevol intent de comparativa en mesures, de l'obra acabada, amb el model real, despullaria de tot art i creativitat el resultat buscat en un bust artístic.

La mà, la tècnica i la visió de l'artista fan única i irrepetible, fins i tot pel mateix artista, cada obra realitzada. Amb el que podem dir que cada obra té un esperit i una ànima pròpia. Una persona té múltiples expressions de cara i en cadascuna expressa un missatge diferent. L'artista, amb la seva obra, cerca reflectir una emoció, un estat d'ànim, un missatge o un estatus social. Mai una expressió inanimada.

Arribar als resultats desitjats, i aconseguir que un bust connecti amb qui l'observa, creant un diàleg entre obra i espectador, implica descobrir mentre esculpeixes el bust, la petjada que la vida deixa en el rostre de la gent, has de veure si aquesta persona té bona salut, si es cuida, si és feliç i s'ha trobat a si mateix, has de poder plasmar l'ànima d'una persona, o a vegades, plasmar el que aquesta persona vol que sigui mostrat de si mateixa o el que la persona que ho encarrega, vol mostrar d'algú donant un missatge, un estat d'ànim concret, o un estatus social determinat al qual va arribar en vida, la persona esculpida. Coses que moltes vegades no coincideixen amb la realitat del que ens mostra aquest rostre, fent fins i tot de vegades, que un gest o una expressió no encaixin. Això, és parlar i transmetre missatges des de l'art, expressant un moment, on un personatge, encara no ha arribat, com si es tractés d'un maquillatge o una màscara. Un rostre mai pot amagar la veritat, i aquí és on l'escultor, té la veritable lluita constant.

Els busts de marbre, estan fets amb talla directa per a conservar la màxima puresa possible que ens deixa la frescor del primer traç.



 


                                                                  OBRES

Ramón Monegal - 2022

«El perfume anuncia la presencia y persiste en la ausencia»
Ramón Monegal. Va començar la seva carrera com a nas, sent la quarta generació dels fundadors de la casa Myrurgia. Saga de perfumistes clau en la història del perfum a Espanya. Després de més de trenta anys com a creador de perfums, l'any 2007 es va independitzar de la indústria i, després d'un període de reflexió i experimentació, l'any 2009 va proposar una autèntica col·lecció d'autor i va inaugurar un espai on va crear la seva pròpia casa de perfums, que porta el seu nom. Avui dia comparteix amb la cinquena generació de la família la seva passió pel món del perfum. Ramón Monegal Ocupa la butaca Iris de Florència en la selecta Acadèmia del Perfum. Va iniciar un període d'intens aprenentatge amb diferents mestres perfumistes: a Ginebra amb el seu mentor Artur Jordi Pey (Firmenich), a Grasse amb el Marcel Carles i a París amb Pierre Bourdon (Takasago i Fragrance Resources). Destaca pel seu concepte "d'imatge olfactiva". Aquesta obra s'ha tallat amb marbre negre de Calatorao. L'any 2022

 


Carlos Colomer - 2022

Bust homenatge per a celebrar el 50è aniversari de la creació de l'empresa de caràcter familiar, fundada en 1972 per Carlos Colomer i Plana, situada en un entorn immillorable al poble de Sant Feliu de Pallerols (Girona). Aquesta obra s'ha tallat amb marbre negre de Calatorao, amb acabats matisats i polits per a embellir i donar noblesa a les seves expressions facials. 2022


Germán Bernácer - 2021

«La libertad, la eficacia, la justicia y la paz son los cuatro pilares sociales sobre los cuales debe asentarse la dicha de los hombres» 1952

Bust homenatge a l'humanista i matemàtic Alacantí. Aquesta obra ha estat realitzada amb marbre Italià de Carrara per al fòrum de debat econòmic Germán Bernácer i s'instal·larà a la Universitat d'Alacant. Germán Bernácer Tormo (Alacant, 27 de juny de 1883-Platja de Sant Joan, Alacant, 1965) va ser un economista i físic espanyol, considerat un dels pares de la macroeconomia, que en el segle XX va desenvolupar i va promulgar importants teories de gran influència en el desenvolupament de la ciència econòmica, establint les bases de la macroeconomia moderna. Poliglota i divulgador científic, autor de llibres, assagista i articulista amb una molt extensa i rellevant llista d'obres publicades. Catedràtic de l'Escola de Comerç d'Alacant, catedràtic de Física i Química a l'Escola d'Alts Estudis Mercantils de Madrid, fundador i director del Servei d'Estudis del Banc d'Espanya.


ALBERT EINSTEIN - 2019

Bust d'Albert Einstein. Se'l considera el científic més important, conegut i popular del segle XX. Aquest bust decora les estades del menjador de l'Hotel Museu llegendes de Girona. 2019


LEONARDO DA VINCI - 2019

Bust del mestre Leonardo da Vinci tallat amb pedra nummulítica de les pedreres de la Catedral de Girona, en la peanya es poden observar gravats d'obres de l'artista, aquest bust decora les estades del menjador de l'Hotel Museu llegendes de Girona. 2019


SALVADOR DALÍ - 2018/2019

Busts del geni Salvador Dalí realitzats per a decorar la sala dedica a l'artista que s'ubica a l'interior de l'encantador Hotel Museu Llegendes de Girona, juntament amb els busts de l'artista es poden veure diferents relleus i petites escultures dedicades al mestre. 2018/2019


REMEDIOS VARO - 2008
Busts realitzats amb marbre de Carrara i bronze, de la pintora surrealista Remedios Varo. Un acte institucional va servir per a celebrar el centenari del seu naixement a la seva població natal d'Anglès (Girona). L'acte va ser inaugurat pel Cònsol de Mèxic a Barcelona, el senyor Jaime García de Amaral; la directora de l'institut de la dona, la senyora Anna Solà; el ponent de Cultura de la Diputació de Girona, el senyor Roger Zamorano; el president del Consell Comarcal de la Selva, el senyor Robert Fauria i el batlle d'Anglès, el senyor Pere Figuereda Cairol. Remedios Varo, va ser una de les primeres dones que van estudiar a la Reial Acadèmia de Belles arts de San Fernando de Madrid. En 1932 es va establir a Barcelona, on va treballar com a dissenyadora publicitària, sumant-se al grup surrealista català Logicofobista. En 1937 va viatjar a París al costat del poeta surrealista francès Benjamí Péret i en 1941, amb l'arribada dels nazis a la capital francesa, es va exiliar a Mèxic. Mai va tornar a Espanya. L'obra de Remedios Varo evoca un món sorgit de la seva imaginació on es barreja el científic, el místic, l'esotèric i el màgic.